4. srpna 2014 v 2:04 | Alicien |  Recenzie
Názov: Zvláštna sila
Séria: Temné vízie
Originálny názov: Dark vision 1 - The strange power
Autor: L.J. Smithová

Počet strán: 264
Rok vydania: 2011

Oficiálny popis: Študentku strednej školy Kaitlyn pre jej nezvyčajné oči a jasnovidecké schopnosti považujú za čarodejnicu. Keďže ľudia sa jej boja, nemá nijakých priateľov. A tak prijme pozvanie do Zetesovho inštitútu, aby začala nový život a študovala s rovesníkmi s podobným neobvyklým nadaním. Kaitlyn tu spozná dvoch príťažlivých spolužiakov - sympatického Roba, ktorý svojou liečivou silou rozdáva len dobro, a tajomného a nebezpečného Gabriela s telepatickými schopnosťami. Študenti postupne odhaľujú, prečo ich do inštitútu priviedli. A Kaitlyn sa musí rozhodnúť, komu veriť... a koho milovať.

Môj názor:

Dej: Ak ste čítali niektorú knihu od Smithovej, tak asi iste tušíte, čo myslím, keď poviem "jej klasika". Ak nie, tak je to skrátka niečo nadprirodzené a keď sa dobre začítate a sledujete drobné detaily, trošku predvídateľné. Vedela som, do čoho idem, keď som už knihu kupovala, takže tento malý detail vynechám.
Po prečítaní zadnej strany obálky, ma premáhal pocit, že to bude rovnaký príbeh, ako sú Upírske denníky, len s rozdieľom, že to nebudú upíry, ale čosi ako čarodejnica. Tento pocit oslabol, ako náhle som ju začala čítať. Je pravda, že vzťah Kaitlyn/Rob/Gabriel je podobný ako kombinácia Elena/Stefan/Damon, ale čert to vezmi. V dnešnej dobe sú začarované trojuholníky skrátka v móde.
Môžem vám ešte prezradiť, že aspoň pre mňa, bol koniec prvej knihy prekvapením. A to dosť veľkým a zároveň smutným. Možno to viete a možno nie, ale ja si zvyčajne zamilujem tých "badass boys", takže ani neskrývam fakt, že si ma Gabriel, získal oveľa väčšmi, ako Rob. Nebudem spoilerovať, s kým skončila, si skrátka prečítajte sami. Ale koniec prvej knihy bol pre mňa sklamaním. Zato to dosť vynahradil koniec tretej knihy, ktorý mi bol prekvapením tiež, ale za to milým. Vlastne i koniec druhej knihy mi bol prekvapením. Asi mám zlý odhad na konce, čo nemávam často... Ale o tom asi v inej recenzií.

Postavy: U postáv v knihách si vždy najviac vážim jednej veci - umelosť. Neznášam umelé postavy, ktoré sa vždy správajú tak isto. Majú narodeninovú oslavu? Zlomil sa im nehet? Zomrela im sestra? Mama? Zomreli oni? Aj tak stále rovnaké pocity a rovnaká maska. Vtedy ma ide roztrhnúť od jedu.
Dark Visions by Thoughts-and-Bubbles
Jasné, niektoré postavy sú stavané presne na to - napríklad taký Severus, ale zas jeho povaha sa nám krásne odkrýva v poslednej časti. Smithová prekvapila. Čítala som odnej Upírske denníky a bola som pripravená na nejakú tú umelosť, akú ste mohli nájsť práve tam, ale... nejaká tam určite je, ale nie zas tak výrazná. Napríklad na Gabrielovi, sa dá krásne vidieť, že autorka sa poučila a nie za každú cenu sa musí "badassová" postava tváriť ako "badassová" postava.
To, že mi niektoré postavy nesadli, je môj problém a môj vlastný vkus. Niekomu zas sadnúť môžu. Ako som vravela, páči sa mi správanie Gabriela, ale tým to asi hasne. Kaitlyn sa mi zdá v prvej časti príliš uplakaná, Rob príliš milý, Zetes príliš magor a ostatní príliš priemerní a nudní. Možno ešte Lewis by stál za zmienku, ale predsa to nebolo 'to pravé' pre mňa. Ale čo sa mne nepáči, vám sa môže! ;)

Celkovo: Nie je to zlá kniha. Čítala som omnoho horšie (ahoj Twilight, ahoj Škola noci, ahoj Upírske denníky...), ale zas som čítala omnoho lepšie a môjmu srdcu bližšie (tu pozdravovať nikoho nebudem, boli by sme tu dlho). Ak máte voľný čas a knihu si máte ako zaobstarať (či kúpiť alebo požičať), tak vám ju odporučiť môžem, ale určite prežijete, ak si ju neprečítate. Je to tak pól na pól.

Moje hodnotenie:

1 člověk ohodnotil tento článek.